את ההתמקדות פגשתי במהלך החיפוש האישי שלי, בשלב שכבר ידעתי שאני במקום שלא מתאים לי, אבל לא היה לי מושג מה אני כן רוצה ומה יהיה לי מדוייק. גיליתי גישה שהיא לכאורה מאד פשוטה, אבל מדהימה ביכולתה לעזור לנו להבין איך אנחנו באמת מרגישים, מתחת לכותרות והסיסמאות, גם בסיטואציות יומיומיות וגם בנוגע לנושאים ישנים וכאובים.  הבנה או ידיעה עמוקה זו יש בה הרבה פעמים מעין גילוי, על משהו שקיים אך היה נסתר מעינינו.

בעומק הדברים, הגישה דומה מאד למים ולעקרונות הטיפול במים.  כמו שהמים מקבלים אותנו בדיוק כפי שאנחנו, גם בהתמקדות אנחנו מתבקשים לשהות בהתבוננות סקרנית ובקבלה (רדיקאלית) עם מה שקיים בנו ועם כל מה שעולה – תחושות הגוף, דימויים שעולים, עם רגשות ועם ההשתנות שקורית בהם.  בדומה למטפל במים, תפקידו של המלווה בהתמקדות, או ה"ממקד", הוא להיות בנוכחות ובהקשבה לנו כשאנו פוגשים את מה שמגיע.  הממקד מהדהד לנו את מה שעולה, עוזר לנו לדייק בתאור התחושות ואף לבוא במגע איתן, ותומך בעצם נוכחותו ובהקשבה המאפשרת שלו. כשאנו מקשיבים ונותנים ביטוי לתחושות המורגשות בגוף בדרך מיוחדת זו, אנו משאירים מאחורינו את המוכר, הברור והידוע, ומאפשרים לתובנות חדשות, בלתי אמצעיות, להגיע אלינו מתוכנו. תובנות כאלה יכולות לעיתים לשחרר מצבים שהיו "תקועים" עד כה, ואף לפתוח תהליכים שנראו לנו בלתי אפשריים.

בסדרה של מפגשים מהסוג הזה, אנשים רבים מרגישים שהם עוברים תהליך שיש בו שינוי ואף ריפוי. לפעמים תהליך כזה יכול אפילו להביא לשינוי מהותי בחיים, כמו שקרה לי.

אני מציעה לכם להגיע לסדרה של מפגשים בהתמקדות (פוקוסינג), ולהפגש שוב עם עצמכם ועם הידע הפנימי העמוק הקיים בתוככם.  אפשר לשלב את המפגשים האלה גם עם טיפולי מים, אם יש לכך רצון ו/או צורך.

אני מטפלת מוסמכת בהתמקדות מטעם המרכז הבינלאומי להתמקדות בניו יורק (The Focusing Institute), וגם בוגרת מסלול התמקדות בבית של ענת גל-און, העוסק בהבאת ההתמקדות למערכות היחסים הקרובות ביותר בחיינו.